9 października 2025

ZAPYTANIE OFERTOWE na zakup i dystrybucję energii elektrycznej na 2026 rok – POSTĘPOWANIE ZAKOŃCZONE

MU.AD.261.3.1.2025                                                                                         Markowa,  09.10.2025 r.

Zapytanie ofertowe

Zamawiający:  Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej zaprasza do złożenia oferty na zadanie pod nazwą:  Umowa kompleksowa sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej dla Muzeum Polaków Ratujących Żydów.

  1. Tryb udzielenia zamówienia:

Postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego na podstawie Zarządzenia nr 32/2023 Dyrektora Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej z dnia 7 listopada 2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130 000 złotych netto.

  1. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zapytania  jest umowa kompleksowa sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej dla Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej.
Zakres zamówienia obejmuje sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej do jednego punktu poboru energii od dnia 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.

  • Miejsce poboru energii elektrycznej: Markowa 1487, 37-120 Markowa
  • Szacunkowa ilość dostarczanej energii w okresie dostawy wynosi: 96 000 kWh,
  • Prognozowane średnie miesięczne zużycie energii: 8 000 kWh,
  • Moc umowna dla punktu poboru wynosi 65 kW,
  • Grupa taryfowa: C 21
  • Napięcie znamionowe: 0,23/0,4 kV
  • Grupa przyłączeniowa: IV
  • Model licznika energii elektrycznej: Landis+Gyr E550 ZMG410 /P07
  • Prognozowane miesięczne zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od wskazanej prognozy zużycia energii), uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb, z tym, że niezależnie od wielkości zużycia Sprzedawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w ofercie cenowej ceny energii.
  • Sprzedawca nie może dochodzić od Odbiorcy żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Odbiorca zakupi od Sprzedawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż wskazana prognozowana ilość energii, w szczególności spowodowanej zwiększeniem ilości PPE dla Odbiorcy, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE, faktycznym poborem energii w ramach PPE.
  • Układy pomiarowe nie zostały dostosowane do zmiany sprzedawcy. W przypadku, gdy obowiązek dostosowania układów pomiarowych spoczywa na odbiorcy końcowym, Zamawiający zapewnia, że takie dostosowanie nastąpi w terminie umożliwiającym dokonanie planowanej zmiany sprzedawcy, a więc przed dniem zawarcia umowy.
  • Zamawiający założył, iż wszystkie czynności związane ze zmianą sprzedawcy, umożliwiające rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej wg stawek zaoferowanych w ofercie przez zwycięskiego Wykonawcę zostaną zakończone najpóźniej do dnia poprzedzającego zawarcie umowy. Ewentualne ryzyko utrudnień, czy to ze strony Odbiorcy końcowego, czy Dystrybutora energii elektrycznej (np. wynikające z niedostosowania układów pomiarowych) mogące mieć wpływ na późniejsze rozpoczęcie sprzedaży energii dla PPE Wykonawca powinien uwzględnić w cenie ofertowej.
  1. Informacje dodatkowe:
  • Faktyczne wynagrodzenie Wykonawcy wynikać będzie z iloczynu rzeczywistego zużycia energii elektrycznej razy stawka zadeklarowana przez Wykonawcę w postępowaniu, zgodnie ze wskazaniami układów pomiarowych w danej grupie taryfowej,
  • Umowa przygotowana przez Wykonawcę ma gwarantować stałą cenę podczas okresu obowiązania umowy.
  • Celem niniejszego zamówienia jest ujednolicenie stawek oraz uproszczenie zasad rozliczania zużycia energii elektrycznej czynnej. Zamawiający zamierza osiągnąć powyższe w szczególności poprzez uzyskanie jednej, stałej ceny za kilowatogodzinę, właściwej dla poszczególnych grup taryfowych, dlatego w zaoferowanej jednostkowej cenie energii elektrycznej uwzględnione muszą być wszystkie dodatkowe koszty oraz opłaty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności wynikające z dokonywania bilansowania handlowego czy też stałe koszty opłat handlowych.
  • Wykonawca zobowiązuje się zapewnić standardy jakościowe obsługi w zakresie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego oraz zgodnie
    z obowiązującymi rozporządzeniami do w/w ustawy w zakresie zachowania standardów jakościowych.
  • W przypadku niedotrzymania standardów jakościowych obsługi w zakresie przedmiotu Umowy określonych obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego, Sprzedawca zobowiązany jest do udzielenia Odbiorcy końcowemu bonifikat w wysokościach określonych Prawem energetycznym oraz zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do w/w. ustawy.
  • Odbiorca końcowy uprawniony jest do zmiany ilości PPE (zwiększenia) w stosunku do ilości wskazanej. Podstawę dla zmiany ilości PPE stanowić będzie pisemne oświadczenie Odbiorcy końcowego złożone Sprzedawcy. Zmiana ilości PPE przez Odbiorcę końcowego nie wymaga zmiany umowy.
  • Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
  1. zmiany przepisów prawa mających wpływ na realizację umowy,
  2. zmiany stawki podatku VAT,
  3. wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej czasowo lub trwale wykonanie umowy,
  4. zmiany danych stron umowy (adresu, reprezentacji prawnej),
  5. innych zmian nieistotnych, niepogarszających warunków oferty Wykonawcy.
  • Reklamacje i odpowiedzialność za niewykonanie umowy:
  1. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za nieterminową realizację umowy zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego,
  2. reklamacje dotyczące rozliczeń lub jakości dostarczanej energii należy zgłaszać pisemnie lub elektronicznie w terminie 7 dni od daty stwierdzenia nieprawidłowości.
  3. Muzeum oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektu, do którego ma być sprzedawana energia elektryczna czynna na podstawie Umowy.
  1. Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia:

Okres trwania umowy: od  01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.

  1. Przy wyborze oferty do realizacji, zamawiający będzie kierował się kryterium:

Cena – 100%.

  1. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
  • Przedkładając swoją ofertę wykonawca akceptuje w całości i bez zastrzeżeń warunki opisane w zapytaniu.
  • Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi posiadać aktualną (ważną) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej lub umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego OSD, działającym na terenie Zamawiającego, umożliwiającą dostawę energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD – w przypadku Wykonawców niebędących właścicielami sieci dystrybucyjnej do punktów poboru energii elektrycznej, określonych w niniejszym Zapytaniu ofertowym.
  • Wykonawca będzie dokonywał sprzedaży energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych obsługi odbiorców określonych w aktach wykonawczych do ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne.
  • Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty.
  • Zaleca się, aby wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do oszacowania ceny oraz możliwości realizacji zamówienia we wskazanym terminie.
  • Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert częściowych i wariantowych.
  • Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • Rozliczenia między zamawiającym i wykonawcą prowadzone będą w PLN.
  • Zamawiający nie dopuszcza możliwości zatrudnienia podwykonawców.
  • W sprawach nieuregulowanych w treści zapytania zastosowanie mają przepisy wyłącznie Kodeksu cywilnego.
  • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
    a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
    b) posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia,
    c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
    d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
    e) przestrzegają regulacji dotyczących zarówno minimalnego wynagrodzenia za pracę pracowników, jak i minimalnej stawki godzinowej dla określonych umów cywilnoprawnych.
  • Z udziału w postępowaniu wyklucza się wykonawców:
  1. wobec których orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne,
  2. którzy zalegają z opłacaniem podatków lub składek na ubezpieczenia społeczne.
  1. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
  • Formularz oferty wg załączonego wzoru — zał. nr 1,
  • Kopię aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa urzędu Regulacji Energetyki.
  • W przypadku Wykonawcy będącego właścicielem sieci dystrybucyjnej, kopię aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
  • W przypadku Wykonawcy niebędącego właścicielem sieci dystrybucyjnej oświadczenie o posiadaniu podpisanej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej przez OSD.
  • Wzór umowy – ogólne warunki umowy.
  • Pełnomocnictwo/a do podpisania oferty w przypadku, jeżeli osoba podpisująca ofertę nie jest osobą umocowaną na podstawie odpisu z właściwego rejestru lub nie jest Wykonawcą.
  1. Opis sposobu obliczenia ceny w składanej ofercie:
  • Cena oferty powinna uwzględniać wszystkie okoliczności, które mogą mieć wpływ na sposób realizacji zamówienia.
  • W Formularzu oferty należy podać ceny wyrażone w złotych polskich.
  • Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązku Wykonawcy.
  • Jeżeli Wykonawca złoży ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Cena podana przez wykonawcę za świadczoną usługę, jest obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.
  1. Miejsce i termin złożenia oferty:
  • Ofertę należy złożyć do dnia 20.10.2025 r. do godz. 14:00.
  • Dopuszcza się złożenie oferty:
  1. w formie pisemnej na adres: Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej Rodziny Ulmów w Markowej, Markowa 1487, 37-120 Markowa,
  2. w postaci elektronicznej – za pośrednictwem poczty e-mail na adres: sekretariat@muzeumulmow.pl jako skan podpisanej oferty (plik PDF) lub jako ofertę podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym.
  • W przypadku składania oferty w formie elektronicznej wszystkie dokumenty (oferta, załączniki, oświadczenia) powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
  • W przypadku przesłania skanu podpisanej oferty Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy
    o potwierdzenie autentyczności dokumentów w formie wiadomości e-mail.
  1. Opis sposobu przygotowania oferty:
  • Ofertę w formie tradycyjnej – pisemnej należy złożyć w zamkniętej kopercie.
  • Ofertę w postaci elektronicznej — jeden plik zawierający wszystkie wymagane załączniki podpisane, zeskanowane i zapisane w formacie PDF.
  • Oferta cenowa winna być sporządzona wyłącznie w języku polskim i musi obejmować całość zamówienia.
  • Formularz ofertowy należy wypełnić czytelną i trwałą techniką.
  • Oferta może być złożona na druku innym niż ten, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania, pod warunkiem, że zawiera wszystkie elementy zawarte w załączonym wzorze oferty.

11.  Termin rozpatrzenia ofert oraz zawarcie umowy:

  • Rozpatrzenie złożonych ofert nastąpi do dnia 21.10.2025 r. do godz. 13:00.
  • Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania.
  • W przypadku wybrania Państwa oferty zostaną Państwo poinformowani odrębnym pismem za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie o terminie przeprowadzenia negocjacji warunków umowy lub podpisania umowy.
  • Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie również zamieszczona na stronie internetowej Muzeum muzeumulmow.pl w zakładce Ogłoszenia oraz na stronie BIP w zakładce Zamówienia publiczne i zapytania ofertowe.
  • Zamawiający zawrze umowę po przekazaniu zawiadomienia o wyborze wykonawcy.
  • Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym etapie jego przeprowadzania bez podania przyczyny.
  • Do prowadzonego postępowania nie przysługują wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2019 poz. 2019).
  • Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w celu potwierdzenia zdolności ekonomicznej do realizacji zamówienia:
    1.  Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
    2.  Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
  1. Wyjaśnienia treści zapytania ofertowego i uzupełnienia ofert:
  • Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego z pytaniami dotyczącymi treści zapytania ofertowego nie później niż na 3 dni przed upływem terminu składania ofert.
  • Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia oferty, jeśli nie prowadzi to do istotnych zmian treści oferty.
  • Wszelkie wyjaśnienia i uzupełnienia składane są w formie pisemnej lub elektronicznej (e-mail) na adres wskazany w niniejszym zapytaniu.
  1. Osobą uprawnioną do kontaktów z wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest:

Barbara Kwaśniak – Kierownik Działu Kadr i Administracji
Tel. 17 783 7622
e-mail: barbara.kwasniak@muzeumulmow.pl

 

Załączniki: 1. wzór formularza oferty

 

                                                        Barbara Kwaśniak  –  Pełnomocnik Dyrektora MPRŻ

 

FORMULARZ OFERTOWY:

Formularz ofertowy 2026 rok

Formularz-ofertowy-2026-rok.docx

 

ZAPYTANIE OFERTOWE:

ZAPYTANIE OFERTOWE na zakup i dystrybucję energii elektrycznej na 2026 rok

 

INFORMACJA O WYBORZE OFERTY:

http://muzeumulmow.pl/wp-content/uploads/2025/11/Zawiadomienie-o-wyborze-najkorzystniejszej-oferty-.pdf

 

 

Przejdź do treści

Ta strona używa ciasteczek (cookies), które użytkownikom ułatwiają nawigację, a nam pozwalają doskonalić serwis. Możesz wyłączyć mechanizm obsługi cookies w swojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. more information

Ta strona używa ciasteczek (cookies), które użytkownikom ułatwiają nawigację, a nam pozwalają doskonalić serwis. Możesz wyłączyć mechanizm obsługi cookies w swojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij