MU.A.261.1.1.2024 Markowa, 07.03.2024 r.
Zamawiający:
Muzeum Polaków Ratujących Żydów
podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej
Markowa 1487
37-120 Markowa
NIP 8151802405
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania ofertowego których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 zł netto.
Usługa utrzymania zieleni wokół obiektu Muzeum, położonego w miejscowości Markowa, w gminie Markowa w powiecie łańcuckim.
- Zamawiający informuje, że w dniu 06.03.2024 r., w wyniku oceny ofert jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Wykonawcy:
Zielone Tarasy Elżbieta Kluz
Głuchów 75
37-100 Łańcut
za cenę netto: 38 827,04 zł.
podatek VAT: 3 106,16 zł.
za cenę brutto: 41 933,20 zł.
- Uzasadnienie:
W trakcie prowadzonego postępowania ustalono, że złożona oferta przez Wykonawcę Zielone Tarasy Elżbieta Kluz nie podlega odrzuceniu.
Ustalono, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający wybrał ofertę wyżej wymienionego Wykonawcy jako najkorzystniejszą.
3. Kryterium oceny ofert: cena 100 %
4. W postępowaniu odrzucono 1 ofertę Oferenta Fc Servis Sp. z o.o.
Oferent pomimo prawidłowego wezwania nie udzielił w wyznaczonym terminie wyjaśnień oraz nie przedstawił dowodów dotyczących wyliczania ceny w związku z podejrzeniem Zamawiającego, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, rozeznania cenowego oraz przedstawianych w latach poprzednich ofert, co budzi wątpliwości co do możliwości realizacji zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w dokumencie zamówienia.
Zamawiający w związku z dużą rozbieżnością zaoferowanej ceny w stosunku do pozostałych ofert wezwał oferenta do złożenia wyjaśnień wraz z dowodami w zakresie rażąco niskiej ceny. W odpowiedzi nie otrzymał żadnej odpowiedź. Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony konkurencji i konsumentów zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w zakresie wątpliwości co do realności zaoferowanej ceny, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia.
Oferowanie rażąco niskiej ceny przez jednego z uczestników przetargu czy zapytania ofertowego ma na celu zdobycie przewagi konkurencyjnej poprzez sztuczne obniżenie ceny względem rzeczywistej wartości rynkowej i może być ocenione jako czyn nieuczciwej konkurencji określony w art. 15 ust. 1 pkt 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji („utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców”). Jeśli nie są spełnione przesłanki art. 15 ust. 1 pkt 1 uznk wskazane zachowanie winno być ocenione pod kątem klauzuli generalnej określonej w art. 3 ust. 1 uznk, zgodnie z którą czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta.
Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na ofercie, co w sposób jednoznaczny zostało wskazane w wezwaniu.
- W postępowaniu nie wykluczono Wykonawców.
6. W prowadzonym postępowaniu nie wpłynęły oferty złożone po terminie.